Categories: Scripts

Scripts para 3ds Max | BerconMaps

 

BerconMaps es un plugin para 3ds Max, de autoría de Jerry Ylilami, que trabaja de manera similar al noise map (con esteroides), introduciendo nuevos tipos de variación para la creación de texturas, con 5 clases de mapeado: Noise(Perlin, Worley y Simplex), Wood, Tile, Distortion y Gradient.

 

 

Los patrones generados son completamente tridimensionales, por lo que no se necesita ningún tipo de ingreso de coordenadas para el mapping.

 

 

Puedes descargar este script de manera gratuita haciendo click aquí.

 

Ejezeta

View Comments

  • Hola ejezeta, es normal que el 3d max 2014 se caiga cunado intento editar los tamaños de y,x,z de forma independiente del bercon noise?

    Instale la versión 2013 en el max 2014.

    Otra pregunta existe este plugin para 3d max 2014.

    Saludos!

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

6 days ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

1 week ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

1 week ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

1 month ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago