Walter Volbers comparte Mite, un increíble corto de animación 3D que presenta una curiosa visión al mundo de las criaturas microscópicas que habitan nuestras alfombras.

Todo el trabajo de modelación, rigging y animación fue llevado a cabo en XSI/Softimage. El renderizado, por otro lado, estuvo a cargo de Arnold, con 3:22 horas de cálculo por frame (SITOA 1.17).

Finalmente, la composición y post-producción se realizó usando Nuke, con Firschluft para la profundida de campo.

 

 

Un dato curioso: El proyecto completo tomo casi 10 años para su finalización! Claro que con bastantes pausas de por medio ;)

 

Fuente: It’sArtMag

Ejezeta

View Comments

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

1 week ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

1 week ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

2 weeks ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

1 month ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago