Categories: Workshops

Juan Carlos Ramos | Master Class de Render y Post-Producción: Pyramid House

 

El artista digital mexicano Juan Carlos Ramos estará dictando, durante los días 3 y 4 de Mayo, el workshop online “Master Class de Render y Post-Producción: Pyramid House”.

A continuación te dejamos un detalle con los contenidos del taller.

 

Introducción

  • Antecedentes históricos de la Visualización Arquitectónica
  • El panorama actual
  • Elección del Hardware
  • Elección del Software

Producción

1. Conceptos

2. Modelado

  • Importar modelos a 3DS Max
  • Organización de archivos
  • Layers
  • Referencias
  • Proxies
  • Forest Pack

3. Iluminación

  • Vray Sun
  • Vray IE’s Light
  • Vray HDRI
  • IBL

4. Cámaras

  • Composición Fotográfica
  • Configuración de la Vray Physical Cam

5. Vray Materials

  • Uso del editor de materiales avanzado
  • Diffuse, Bump y Specular
  • Materiales compuestos

6. Rendering

  • Vray Settings
  • Vray Render Elements
  • Distributed Rendering
  • Selección de formatos de imagen

Post-Producción

7. Uso de Photoshop

  • Folders
  • Layers
  • Brushes
  • Blending Modes
  • Adjustments
  • Smart Filters

8. Compositing

  • Render Elements
  • Corrección de color
  • Foto-manipulación
  • Matte Painting

9. Final Touch

  • Uso After Effects
  • Tips and Tricks

10. Conclusiones

  • Comentarios Finales
  • Preguntas y Respuestas

Extras

  • Pack de recortes JC_People Vol. 1 y 2
  • Pack de pinceles para Photoshop
  • Pack de modelos 3D JC_Trees
  • Pack de materiales Vray

 

Cupos Limitados

Fecha: 3 y 4 de Mayo de 2014

Duración: 14 horas totales, en dos sesiones

Horario: 10:00 am a 2:00 pm (UTC -6:00), para la teoría, y 3:00 pm a 6:00 pm (UTC -6:00), para la práctica.

Costo: $350 USD

Inscripciones: masterclass@juancarlosramos.me

 

Los interesados deberán integrarse al grupo de Facebook MasterClassJCRamos.

 

Ejezeta

Share
Published by
Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

1 day ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

2 days ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

4 days ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

4 weeks ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago