Categories: Inspiration

Interfaz HyperCell (Kinect + Processing)

 

HyperCell Tracking es uno de los proyectos desarrollados por P&A Lab para explorar la interacción del ser humano, en forma de esqueletos 3D, con elementos construidos en entornos virtuales.

Los Hypercells son estructuras paramétricas compuestas por celdas, que pueden ser modificadas según el movimiento, y que se generan mediante Processing, lenguaje de programación gráfico basado en Java, creado para facilitar la exploración en el campo de las artes visuales y el diseño digital.

Usando un Kinect, es posible capturar el movimiento humano, para interactuar, en tiempo real, con un elemento HyperCell. La prueba involucra uno, dos y tres “jugadores”.

Los Hypercells son usados para generar terrenos, muros, umbrales y mobiliario, que van siendo modificados a voluntad.

 

 

Fuente: P&A Lab

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

1 day ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

2 days ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

4 days ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

4 weeks ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago