Categories: News

Esta Mesa Transformable Puede Crear una Versión Virtual Tuya en Tiempo Real

 

Keiichi Matsuda está muy entusiasmado con esta nueva invención: una “mesa” sólida que reproduce una versión virtual de cualquier cosa que se sitúa bajo su sensores. Todo en tiempo real.

Creada por el profesor Hiroshi Ishii y sus estudiantes en el MIT Media Lab, esta interfaz tangible funciona con cámaras que capturan objetos en tres dimensiones. La información es procesada por un computador, que a su vez mueve las varillas sólidas que forman el centro de la mesa. El resultado es una réplica 3D del elemento.

El sistema permitiría a las personas reproducir objetos a distancia! Además, la superficie puede ser cargada con datos propios, para generar, por ejemplo, mapas volumétricos de la ciudad.

Puedes ver cómo se reproduce una mano en movimiento en el siguiente video.

 

 

Fuente: Sploid

 

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

1 week ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

2 weeks ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

2 weeks ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

1 month ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

1 month ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago