Photoshop

Cómo crear texturas repetibles con Photoshop

 

Sin duda, uno de los elementos más importantes a la hora de crear materiales para nuestros modelos son las texturas, que si en algún caso no han sido procesadas de manera correcta antes de ser aplicadas, pueden dejar en evidencia un defecto que instantáneamente mata el realismo en cualquier trabajo: la repetición.

El video que te dejamos a continuación, de autoría de Photoshop Training Channel, revisa una de las maneras para corregir esto, haciendo que tus texturas se vuelvan seamless, sin bordes aparentes o “tileables”.

De más está decir que para todo hay siempre más de una opción, por eso al final de este post compartimos un par de videos adicionales donde podrás explorar otros mecanismos para lograr el mismo efecto.

 

 

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

1 week ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

1 week ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

2 weeks ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

1 month ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago