Unity 3D

Guía para experimentar con flujos de trabajo en fotogrametría

 

Los chicos de Unity publican una espectacular guía instructiva para aprender todo lo que siempre quisiste sobre fotogrametría, es decir, construcción de modelos 3D a partir de imágenes tomadas con una cámara.

Esta guía cuenta con más de 90 páginas, y trata temas como equipo y software, procesos de captura para distintos tipos de objetos, procesamiento de imágenes, reconstrucción, trabajo con mallas lowpoly, baking de texturas, remoción de iluminación, creación de materiales tileables (repetibles), entre otros.

 

 

Haz click sobre este enlace para revisar el texto y, si quieres, descargarlo.

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

2 days ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

3 days ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

5 days ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

4 weeks ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago