Resources

Scripts para 3ds Max | Reference Rotation

 

Reference Rotation es un script para 3ds Max que permite rotar un objeto en referencia a otro, herramienta que puede llegar a ser muy necesaria en 3ds Max y, que hasta ahora, ha estado ausente de manera nativa.

El proceso es exactamente el mismo que en Autocad: Rotar > Referencia, donde un elemento puede ser girado usando como referencia la arista de otro.

Para utilizar la herramienta debes arrastrar cada descarga a 3ds Max, y crear un botón, incluyendo los comandos “RotateRef” y “RotateRefZ”.

  1. Ir Customize > Customize User Interface
  2. Seleccionar la pestaña Toolbars
  3. Presionar New y eligir un nombre para el botón
  4. Seleccionar Rotate Ref y RotateRefZ desde la lista y arrastrarlos al botón recién creado

Pincha aquí para ir al enlace con los archivos.

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

2 hours ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

1 day ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

3 days ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

3 weeks ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

4 weeks ago