Blender

Cómo simular grandes áreas boscosas en Blender

 

 

En este tutorial de Zacharias Reinhardt aprenderás a simular grandes áreas boscosas en Blender, ahorrando memoria y renderizando con la ayuda de tu GPU.

En el primer video descubrirás cómo generar y renderizar un árbol 3D, y usar su imagen como textura para crear un nuevo árbol mapeado en alpha, agregando uno que otro efecto para hacer que interactúe con la iluminación de tu escena.

En la segunda parte verás cómo simular sombras de piso y cómo configurar un sistema de partículas para distribuir cada árbol y dar vida a tu bosque.

 

 

 

Más abajo puedes ver una comparación entre un árbol con alpha y un árbol con alpha y mapa de normales.

 

 

Fuente: Blender Nation

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

2 days ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

3 days ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

5 days ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

4 weeks ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago