Categories: Tutorials

La ciencia detrás del renderizado de imágenes CG

 

John Hess, de Filmaker IQ, explica de manera sumamente didáctica las ideas más importates detrás del renderizado de imágenes generadas por computadora (CGI en inglés, o Computer Generated Imagery) en este genial video de 17 minutos.

En la presentación se hace un barrido por la historia del CGI, ahondando en conceptos como la rasterización, la emisión de rayos y el trazado de rayos.

Si realmente quieres entender cómo funciona el mundo del 3D, este es el video que tienes que ver.

 

 

Fuente: Maxwell Render

Ejezeta

View Comments

  • Realmente excelente! Este video es una muy buena referencia de incluso como ha evolucionado la computación gráfica. Ampliamente recomendable!

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

1 day ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

2 days ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

4 days ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

4 weeks ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago