Categories: ResourcesScripts

Scripts para 3ds Max | BookScatter

 

BookScatter es un script para 3ds Max creado por Mourelas Konstantinos que, aunque ya tiene sus años, aún sigue siendo una excelente herramienta para distribuir libros en repisas/estanterías.

Es importante mencionar que para que BookScatter corra bien cada libro debe ser un elemento independiente. La aplicación genera errores al seleccionar grupos de objetos.

 

 

Modo de uso:

  1. Carga los modelos en la vista front, de manera que puedas verlos de lado.
  2. Selecciona los libros y presiona “Fix” para alinear los pivotes. Esto se debe hacer sólo una vez.
  3. Juega con los parámetros y dale click a “Run”.

 

Haz click aquí para descargar.

*Y si necesitas libros para probar este script más abajo podrás acceder 4 colecciones gratuitas.

Ejezeta

View Comments

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

1 week ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

1 week ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

2 weeks ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

1 month ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago