Categories: Tutorials

Cómo hacer árboles CG más realistas

 

El artista 3D Constantine Sazonov presenta un video donde explica algunos de los aspectos más importantes para hacer que tus árboles CG se vean más realistas.

En el tutorial habla de temas como la cantidad de hojas, la forma de cada hoja y el número de polígonos que la forman, y por último, la variación, haciendo mención a la rotación, escala y color (material) de cada una.

La clave está en la observación :)

 

 

Fuente: VrayWorld

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

7 days ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

1 week ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

1 week ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

1 month ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago