Gracht (“canal”, en holandés) es un proyecto de graduación, creado por un grupo de estudiantes de la  Escuela de Artes de Utrecht en Hilversum.

El corto, aunque parece stop-motion (animación cuadro por cuadro), es nada más y nada menos que 3D.

 

 

A los autores de este trabajo, Nick Groeneveld, Joost de Jong, Michaël Koning y Jeroen Hoolmans, les tomó 6 meses terminarlo.

En cuanto a los aspectos técnicos, Gratch fue confeccionado usando las siguientes herramientas: ZBrush, para esculpir los personajes, Blender, para retopologizar, Maya, para animar, Mari y Photoshop, para la creación de texturas, y Maxwell Render, para el renderizado.

 

 

Sólo se disponía de 10GB de RAM para renderizar, por lo que los tiempos de extracción por frame anduvieron alrededor de 1 hora.

Para lograr el efecto de stop-motion se animó saltándose un frame, y a veces hasta 3 ó 4.

Les dejamos la cinta para que la revisen.

 

 

Fuente: CreativeBloq 

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

6 days ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

1 week ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

1 week ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

1 month ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago