Categories: MayaTutorials

Ciclos de Movimiento para un Cuadrúpedo en Maya

 

A continuación te presentamos un tutorial de autoría de , que explica cómo animar, de manera simple, ciclos de caminata para un personaje de 4 patas en Maya.

El video es bastante genérico, ya que cada animal tiene su propio estilo y mecánica de movimiento, sin importar que el número de extremidades sea el mismo. De todas formas representa una muy buena guía para aprender los conceptos básicos.

 

 

Aprovechamos de mostrarte el sitio oficial de Chris Sokalofsky, para que puedas conocer más sobre su trabajo.

 

Fuente: CGMeetup

Ejezeta

Recent Posts

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

2 days ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

3 days ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

5 days ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko Kiraly presents 5 commonly unknown features of 3ds Max: Modifier-Based Space Warps, Area To…

4 weeks ago

Translucency vs SSS

Join 3D artist Vjekoslav Kiraly from RenderRam as he explains some of the differences, advantages…

1 month ago