Categories: News

Captura de Movimiento con Lumitrack

 

Lumitrack es una tecnología de captura de movimiento que utiliza proyectores para generar patrones lumínicos, en un formato similar al de código de barras, denominado binary m-sequence. Cuando dos de estas secuencias de código son proyectadas en combinación, una para el eje x y otra para el eje y, sensores interpretan y determinan la posición de un punto en el plano.

Con la adición de sensores adicionales el sistema puede llegar a medir posicionamiento en el espacio (3 dimensiones).

Revisa el siguiente video para mayor detalle.

 

 

Fuente: Chris Harrison

Ejezeta

Recent Posts

Creating realistic fire with Chaos Phoenix in 3ds Max

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK shares 3 different methods for creating realistic fire in 3ds…

1 hour ago

Introduction to ComfyUI for advanced AI post-production

Join Adán Martín on a quest to unlock the full potential of AI in 3D…

6 days ago

Beautiful daylight interior with 3ds Max & Corona Renderer

Join Agnieszka Klich in this comprehensive tutorial, where you'll learn how to craft a stunning…

3 weeks ago

How to make windows with weathered glass

Vjeko from RenderRam outlines his process for achieving a realistic, weathered glass effect on windows…

3 weeks ago

Enhance your renders with Artificial Intelligence

Adán Martin explains how to use Artificial Intelligence with Stable Diffusion and ControlNet to enhance…

3 weeks ago

Realistic hedge and ivy with Corona Scatter

Mike Wojcieszczyk from VizAcademy UK dives deep into how to create realistic hedge and ivy…

1 month ago